Azok a semleges KT-k, akik kifejlesztik a képességfában a mentális felfrissülés képességet, kapnak egy bónusz képesség lehetőséget a 18 képesség felett, de plusz pontot nem kapnak hozzá. 
 
Azok a KT-k, akik a képességfában cserét fejlesztve növelték a képességeik számát, mert 15 alatt volt, ezeket a képességeket megkapják az új rendszerben is a 15 alap képesség felett.  
 
Kiírtam egy szavazást annak érdekében, hogy lássuk, hányan támogatják a KT-képesség reformot. |  
 Én valahol megértem, ahhoz hogy ki legyen egyensúlyozva, az egész képességrendszert nulláról át kéne gondolni, a hasonló, de máshogy működő képességeket szinkronba hozni, úgy alakítani a korlátokat, hogy egyensúly legyen, stb.  
Azt az időt jobb lenne az új terület fejlesztésére fordítani. Ha az megvan, utána lehet hogy érdemes megint felvetni a dolgot, de akkor meg valszeg az online fejlesztése lesz fókuszban. Ez az elképzelés csak akkor lehet életképes, ha mi magunk rakjuk össze és Zolinak, meg Ivánnak nem kell rajta gondolkozni, "csak" beilleszteni a játékba. Nekem meg bilibe lóg a kezem, abból sose lesz semmi, láttunk már nem egy ilyen projektet elhalni a kezdeti lelkesedés után. |  
 Kár... 
Pedig ettől lehetne kicsit egyediesíteni a KT-kat, így tényleg elgondolkodnának, hogy milyen képességeket válogassanak össze.  
Na de majd az új terület után a következő reformnál!       |  
 | Bedobtam az ötletet Zolinak, de: "Köszi a javaslatot, de ilyent nem akarunk." volt rá a válasz. |  
 Mea culpa! Nem olvastam végig az egészet, de akkor máris megduplázódott így a támogatók száma ahhoz képest, amit gondoltam   |  
 Nem vagy egyedül! Lásd 122-es hsz.    |  
 Amúgy különösebben nem izgat az egész átpontozás, úgy játszok tovább, ahogy lesz. Bízom az okosok számolgatásaiban   |  
 Nekem az merült fel az egész mókával, változtatással kapcsolatban, hogy sokan az egyedi KT-kat fogják hiányolni. Ez az alábbiakkal megoldható lehet (természetesen jól belőve). (Megjegyzem, nem hiszem, hogy ez alapján egy ilyen most vagy bármikor bevezetésre kerülne, de sebaj, írhatnékom van)   
A KT-k alapja lehet általános, vallási vagy faji. Ugyanakkor vannak olyan KT-k, amelyek általánosként is valamire "specializálódni" akartak (ld. Vértestvérek pl). 
A KT-k választhatnak, hogy faj/vallás/általános jelleg mellett milyen csoportba tartoznak? 
- harcos 
- hithű 
- varázslós 
- nekromanta 
- tolvaj 
- stb... 
Nyilván túl sok opció nem kéne, de ennél több lehetne. 
A KT képességek kapnának ezekből 1-1 cimkét. Lenne természetesen továbbra is általános képesség, de némely képesség valamelyik csoportba vagy csoportokba tartozása, az adott csoportot választó KT-k számára előnyt élvezne, a nem csoportbeli képességek hátrányt. 
Azaz ha egy KT a csoportjába tartozó képességet választ, az neki kevesebb pontba kerül és/vagy a képesség hatása náluk erősebb. Amennyiben nem a KT csoportjába tartozót választ, azok több pontba kerülnek a számára. 
Amennyiben ellentétes csoportba valót, ott szintén nagyobb a költség, és akár a hatása is csökken általuk használva. 
Általános csoport képességeinél semmi nem változna. 
Azaz pl valamely KT aszongya, hogy ők harcos KT-k, ellentétes nekik a varázsló (jó öreg barbár - mágus ellentétek rulez. 
A harcos képességek számukra 2 ponttal olcsóbbak és kapnak a hatásra 20%-ot (természetesen nem minden ide tartozó képességnél lehet a hatást növelni), viszont, ha mágikus képességet akarnak, az számukra +2 pont és 10%-ot csökken a hatása. Az egyéb - nem harcos és nem általános képességek költsége +1 pont. 
Az ötlet nem rossz (eddig akivel beszéltem róla*, senki se mondta, hogy rossz) 
Megvalósíthatósága nagyobb vitákat eredményezne, mint a jelenlegi, jóval egyszerűbb, sima átpontozás, de sebaj. El kell ültetni az ötleteket, hogy 5-8 év múlva, a következő KT-s képességreformnál robbanjon.     
 
*Jelenleg 0 fő    |  
 Hatasok: szerintem az se jo jelenleg a jatekban, hogy nem lehet szabadon hatast valasztani, KF-en kotelezo a haragvo pegazus, mert _semmi_ nem lep 13-at, rajta kivul. Ha emlekszel meg a wow-ra ott is problema volt ez, hogy egyen karakterek egyen felszerelesben, egyen hatason utaztak, ezt egyszeruen megoldottak, megveszed a license-t a repuleshez es onnantol mindened ugyanolyan gyorsan repul, vagy megtanulod a riding skillt magasabb szintre, akkor a foldi, lassu hatasok is begyorsulnak (vagy valami ilyesmi, en se wowozom mar egy ideje  
 
Ha nekem a koszali diszno tetszik hatasnak, akkor miert ne lehetne olyan hatasom? Van KF-es kariban mar annyi magikus potencial, hogy nyugodtan lephet az a diszno is 13-at. Erdemes lenne atgondolni egy ilyen rendszert, legyen kuldeteshez kotve minden teruleten, ahol no a lepesszam (sf-en lesz 11, ryukun 12, kf-en 13), vagy valami, amit az uj teruleten meg kell csinalni, igy nem azonnal kerul be az emberhez amint atlep a terkapun. A hyper alapjan 20+ elfoghato hatas van, minden szembejovo meg pegazuson lovagol, mert erre van kenyszeritve. 
 
Ugyanez igaz lehet a tobbi tipusu lenyre is, malhasok, tabororzok, stb. lehetne 1-1 kuldetes mindenhol, ahol novelni lehet a max erteket, aztan szepen atpakolom pl. a torpemammutra a cuccokat a dromedarrol, mert az pl nekem jobban tetszik es megse erne hatrany. 
 
Pont ezzel hoznank el azt egyebkent, hogy sokfele hatas lenne, nem csak a TOP minden teruleten. |  
 Példának írtam ugyan 6 pontot, de nem hiszem, hogy 7-nél többet érne... 
 
Mi harcos KT vagyunk, nekünk nem állna jól a mágiafókusz pedig ugye nagyon táp. 10TVP-ért és 1 TU-ért körönként beleférne talán mindenkinek. Ekkor nem lenne EF függő, de legalább lenne értelme. |  
 | Ha meg nem kell EF-elni hozzá, csak simán szint alapján adja a bónuszt, akkor inkább 7-8 pontos a képesség, mert ebben a formában szerintem már erősebb, mint a 7 pontos mágiafókusz (sebzésben nem lenne jelentős eltérés, viszont ahhoz kell EF-elni is a fordulónkénti aktiválás mellett). |  
 És ki fog 74-et EF-elni 20 körönként, hogy megkapja +25-öt?   |  
 Sziasztok! 
 
Javaslom, hogy a közösség ereje, legyen változtatva és/vagy kombinálva a Neal által javasolt szintfüggő +T/+S-el. 
 
EK 123, legyen mondjuk 10TVP és 1 TU, és a karakternek egész körre (köv kör elejéig) adjon szintfüggő plusz tápot. 
 
LVL 40-ig szint/5-öt, azaz +8 tám/+8 sebzést 
LVL 80-ig szint/8-at, azaz +13tám/+13 sebzést 
LVL 200-ig szint/10-et, azaz +25 tám/+25 sebzésben maxolódna, ami szerintem arányos, és simán megérne 6 pontot. És mindenképpen írja ki, hogy mennyit ad, valahol legyen feltüntetve a variknál pl. vagy a karlapon. 
 
Persze csak ha támogatásra kerülne a játékosok és a JV által is. 
 
Üdv, 
Danair  
 
UI: nekünk megvolt a képesség, de nagyon elavult ezért leadtuk... Így viszont visszakérnénk az tuti, még VP regen árán is... |  
 | Mestertolvaj pontértéke marad? |  
 Esetlegesen a +védelmet adó képességet is felül lehetne vizsgálni, igaz, túl sok KT-nak nincs meg. 
Ott is a pontérték túlzó lehet, bár tény, hogy ezen legalább viszont nincs maximalizáció. |  
 | Azt látom, hogy a testépítés II.-nél csökkentve lett a pontszám, de más változás a kiírásban nem történt mellette. Ez most véletlen, vagy (amiben jobban reménykedem, hogy) nem dőlt még el a sorsa? |  
 Átnéztük a kérdéses képességeket, és az alábbi változások születtek: 
 
Támadás/sebzés/védekezés képességek (közösség ereje és társai): átlagban 1 pontot csökkentek. A csatakiáltás és a csatadal max. 20 támadást ad, a 221-es támadásos képesség max. 40-et. Így kicsit jobban lehet variálni, és több pontért több támadást kapni. 
 
Hátasok: a pontértékük 3-ról 2-re csökkent. 
 
Speciális teleportok: Ezeket is átnéztük, és hasznosságuk mértékében jelentősen csökkent a pontértékük. 
 
0 pontos képességek:  Átnéztük az 1 pontos képességeket, amik az illúziófegyverhez hasonló, marginális előnyt adnak csak, azokat levettük 0-ra. 
 
Fegyvermester: 4 pont lett, az öklös verziója 2 pont. 
 
Frissítettük a cikkben és a KT-knál is a pontértékeket. |  
 1. Hátasok nehéz kérdés, még ha változtatnánk is. Ha megoldanánk, hogy a hátas statjai (lépésszám/TVP) mindig az adott terület top hátasának felelne meg, akkor minek van elfogható hátas a TF-en. Akkor mindenkinek egyből meglenne egy új területen a top hátas. Ha meg ennél gyengébbre rakjuk, akkor meg már kb. senki se használná.  
 
Erre írtam neked, hogy a KT hátasok legyenek ugyanolyan kiírásbeli dolgok, mint pl. az illúziófegyver vagy az illúziópáncél. A külvilág számára (meg ha megoldható, akkor a karlapon is) az egyébként használt hátas helyett a KT állat neve íródik ki. Ahhoz képest ad mondjuk 2 védelmet vagy 1 támadást, így 1 pontos képesség mind (ha meg semmi számszerű dolgot nem ad, akkor meg 0). 
Attól még el kell fogni a kinézett állatot, csak nem hoarián sárkánybébi lesz belőle, hanem aurapollátor.   |  
 Reagálnék Clod hozzászólására. Sok tekintetben egyetértek vele, de 
1. Hátasok nehéz kérdés, még ha változtatnánk is. Ha megoldanánk, hogy a hátas statjai (lépésszám/TVP) mindig az adott terület top hátasának felelne meg, akkor minek van elfogható hátas a TF-en. Akkor mindenkinek egyből meglenne egy új területen a top hátas. Ha meg ennél gyengébbre rakjuk, akkor meg már kb. senki se használná. 
 
2. Támadás/sebzés: Egyetértek, hogy sok esetben felesleges, nem kell. De ez régen is így volt. 20 évvel ezelőtt is levertem minden szembejövő szörnyet a karakteremmel közösség ereje nélkül is. A csatornán átúszáskor jött jól, illetve 1-2 spec. esetben. Most is azt látom, hogy az új területeket kezdő átlag karakternek jól jönne. Pl. 220+ kezdésekor, de ryuku és KF elején is. Valamint szerintem a halálkúpot kezdőknek is szükségük van minden + támadásra., és a sebzés is jól jöhet ott is, hátha pont 1 körrel kevesebb lesz tőle a csata. 
 
Igazából nehéz pontozni ezeket a képességeket. Nem adnátok 5 pontot +10 támadásért? Ha a közösség erejét belőnénk 3 pontra, akkor már nagyon nehéz lenne differenciálni a + támadást adó illúziófegyver, meg az egyéb tám/véd/sebzés/szerencse képességek között. Ezeket igazából szerintem csak egymáshoz kell viszonyítani, mivel úgy gondolom, hogy 18 képességbe és 70 pontba nem oszt, nem szoroz, hogy 4 pontot adok egy harci képességért, 5-öt, vagy 3-at. |  
 Papíron 11+2+3 régi képessége lehet minenkinek. 
A gyakorlat viszont az, hogy a 3 bónuszból 1-2-t azért kifejleszt mindenki (önismeret nélkül még el lehet vegetálni egy ideig, de totem és butaság ára nélkül netto önszopatás), tehát a végén darabszámban nem lesz 16. 
Ugyanígy, ha a képességfa előtt cserél valaki, az automatikusan egy képesség bukó. 
Ezért lehetséges, hogy a képességfa bekerülésekor a gnómoknak 13 képessége volt (az önismeret és a butaság ára alapból ki volt fejlesztve - régen még ki lehetett bírni totem nélkül, az ráért -, illetve még mielőtt bekerült volna a tudati fétis, a hatalom rúnáját bedobtuk az IMre szörny miatt...hogy aztán később, már a 13+ cserefejelsztős időben visszacseréljük, mert a tudati fétis is bekerült). 
Most viszont van 15, mivel a fás képességcserékkel összejött még 2. Ezért zavar egy picit, hogy ezt a plusz ráfordítást nem veszik figyelembe. |  
 Ez most azt jelenti, hogy ha ma gyorsan alapítok egy KT-t, akkor a változás életbelépésekor ingyen megkapok 15 választott képességet? 
 
Nem. Ez csak azokra a KT-kra vonatkozik, akik már kifejlesztették a 13. képességüket. értelemszerűen azok a KT-k, akik még nem tartanak itt, annyi képességet cserélhetnek, amennyi van nekik. |  
 | Nem.Van olyan kt,akinek pl. 14 van és már csinálja a fát,gondolom ő is 15-re cserélhet,mert neki elmaradt valamiért annak idején. |  
 A képességek száma: 
- Minden KT annyi képességet választhat be a változás érvénybe lépésekor, amennyi a változás előtt volt nekik. Azok a KT-k is választhatnak 15 képességet, akiknek 15-nél (10 saját + 2 kötelező +3 bónusz képesség) kevesebb képessége volt. 
- Minden KT-nak, akinek 18-nál kevesebb képessége lett így, lehetősége lesz a régi képességeinek számát 18-ra emelnie, ha a képességfában cserét fejleszt, annak szabályai szerint.  
 
Vagyis akinek 2009-ben 13 képessége volt az utolsó fejlesztés után és ezután még 2 fás cserével ezt felnövelte 15-re, az ugyanannyi lehetőséget kap, mint az, aki ezt a plusz erőforrást nem rakta bele?  
Hááát, nem érzem úgy, hogy ez fair, de ha ez a végső döntés, akkor legyen, ez még mindig kisebb béka, mint ami az eredeti 56 pontos elképzelés volt. |  
 "- Minden KT annyi képességet választhat be a változás érvénybe lépésekor, amennyi a változás előtt volt nekik. Azok a KT-k is választhatnak 15 képességet, akiknek 15-nél (10 saját + 2 kötelező +3 bónusz képesség) kevesebb képessége volt." 
 
Ez most azt jelenti, hogy ha ma gyorsan alapítok egy KT-t, akkor a változás életbelépésekor ingyen megkapok 15 választott képességet? |  
 Be lehetne tenni a támadásosokra egy de max karakterszint / 5 +tám megszorítást. 
 
200as szinten nem rossz az a 40 tám, jól is jöhet, de másh is meg lehet oldani. 
100as szinten dettó egy 20-as nem rossz, de nem óriási táp. 
50-es szinten +10 dettó. 
 
Amúgy nekem mindegy, nem érint, csak nekem ezt mutatják a számok. És akkor legalább nem veszik még ki +pár egyedi képesség és megéri benntartani a KTknek esetlegesen. Muszáj -képesség sztem ettől még nem lesz. |  
 Szép és jó kalkuláció ez a +40 támadás, csak épp a jelenlegi tervezet szerint a max az +10. 
Ami az 5% 1/4-e és így a kérdés már így szól: 
 
Számít +1% támadás? Jelentős? 5 pontért? 
 
De a JV úgy tűnik felülvizsgálja majd ezt, úgyhogy kíváncsian várjuk, hogy mi jön ki. 
 
Biztosan lehet rajzolni valami jó kis görbét egy egyszerű lekérdezéssel az (aktív) játékosállományt tekintve, hogy a jelenlegi változatban fordulószám / támadást tekintve az egyes képességek mekkora +támadást adnak (százalékosan). 
Majd ezt meg lehet vizsgálni, hogy a csökkentett értékekkel ezen % hogyan is alakul. 
 
Addig is köszönet a konstruktív hozzáállásért, a megnövelt KT képességek számáért, várjuk a frissített listát. |  
 | Mestertolvaj?Marad a pont? |  
 thx, hogy foglalkoztal vele  |  
 Változások a pontozásban: 
108. és 125. az elesettek megsegítése 1 pont lett. 
113. kasztropl. fejl. 3 pont lett. 
120. zanenergia kihasználása 0 pont lett. 
154. gyakorlat teszi… képesség csak tévedésből volt nem cserélhetőre jelölve. 
176. zan teleport 4 pont lett. 
234. fantomharc visszakerült 5 pontra. 
269. kisebb zan 1 pont lett. 
256. lottó nem fejleszthető lett. 
 
A képességek száma: 
- Minden KT annyi képességet választhat be a változás érvénybe lépésekor, amennyi a változás előtt volt nekik.  Azok a KT-k is választhatnak 15 képességet, akiknek 15-nél (10 saját + 2 kötelező +3 bónusz képesség) kevesebb képessége volt. 
- Minden KT-nak, akinek 18-nál kevesebb képessége lett így, lehetősége lesz a régi képességeinek számát 18-ra emelnie, ha a képességfában cserét fejleszt, annak szabályai szerint. 
 
A KT-k egyedisége: 
- A 18 képesség már lehetővé teszi azt, hogy a tudatok a "kötelező táp" képességeken kívül pár kevesebb pontos, szerepjátékos képességet is beválasszanak. 
- Természetesen, a KT arculatától nagyon idegen képességeket nem engedünk. Ennek megbeszélése  egyéni elbírálás alapján, a KT-vezető és a JV között zajlik majd. 
- Lehetőség van régi képességet új névvel és enccel kérni. Ezt csak nagyon indokolt esetben engedjük meg, egyéni elbírálás alapján (szintén a vezető és a JV között egyeztetve). Ekkor a képesség játékbeli szövegei is csak nagyon indokolt esetben változhatnak. 
 
A KT-képesség reform menete: 
- Futunk még egy kört a támadást/sebzést  adó képességekkel és a korlátozott KT-specifikus portokkal kapcsolatban. Ezek pontértékei valószínűleg csökkenni fognak. 
- Ha ez megvolt, frissítjük a hírt, hogy az új pontokat tükrözze. Majd kiírunk egy szavazást, hogy lássuk, a játékosok mennyire támogatják ezt az egészet. 
 
Ha a szavazás számunkra elégséges támogatást mutat majd, akkor aug. végén - szept. elején véglegesítjük a dolgot, kiírjuk a bekerülési dátumot, és a KT-vezetőknek lehetősége lesz leegyeztetni a képességeik cseréjét. |  
 | Van egy "stílusa" azt viszont meg kell hagyni. Talán oka van rá. |   Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
 
  |