| | Hát hallod én már nem tudom... Balázs nem adott számomra elfogadható választ!  | 
 | tudom, hogy az ik-t nézi okoska  | 
 | AZ ik-t nézi szóval ha egyforma az ik akkor lehet | 
 | és két különböző színű avatárt lehet? | 
 | Lehetséges, de igazándiból csak így logikus...benem soha fel sem merült, hogy ez kérdéses lenne. Elvégre Meghatározom a költséget, figyelembe veszem a módosítókat, majd kifizetem a költséget és létrejön a lap...ennyi. Egyszerű és kár is lenne bonyolítani. | 
 | Akkor lehetséges 2db maxos vérkeszeget/börphaugot térsűríteni vagy sem? Mert ugye vagy a kézben lévő x az 0, vagy bármennyi, ahogy a bemásolt faq alapján gondolom, így nekem most ez mégsem egyértelmű. | 
 | A 10. ls 12. hozzászólás jogos, azt beleírtam a FAQ-ba. Pütyür: Igen jól értetted, és ez volt a FAQ szándéka.
 | 
 | Milyen irónikus, h éppen a régi vérkeszeg faq-ja tett pontot még réges régen ennek a problémakörnek a végére. 
 A térsűrített keszeg amúgy a nagyobb idézés faq-ja alapján úgy működne, h ki kéne fizetni a rászánt extra manát a minimális (0) fölött
  Valószínűleg egyszerűbb lenne kiterjeszteni a kézből kijátszásra is azt, h minden X-es költségű minimummal jön.
 | 
 | hát muszáj neki, különben nem lehetne vele játszani  | 
 | Hát igen, egy ezzel azonos jellegű hiba miatt rossz a xenófészekőr faq-ja is, amit azóta se korrigáltak, pedig hát folytak le szépen viták, arra hivatkozva. 
 de amúgy a gondolatodat tovább ragozva: nem csak az aktív lapok és jelzők után oszt izmot ezek után, de a passzív jelzők után is???
   hát nyilván nem ez volt a szándék, de ha ezt nem korrigálják időbben... érdekes helyzeteket generálhat a versenyasztaloknál
 | 
 | Így már értem, köszi  | 
 | A Zokogó eső a passzív önálló jelzők után is ad életet, vagy izmot. 
 Csak nekem tűnt fel, hogy a passzív lapok után gyógyít de a passzív jelzők után izmot oszt?
 | 
 | jogos, azt a faq-t nagy hirtelen el is felejtettem, hogy passzív épületek kijátszáskori képességei működnek 
 de ettől függetlenül amiatt, hogy a lények blokkolnak tömegátok mellett, szerintem passzív tárgynak is kell blokkolnia
 | 
 | -Ha Kumulatív szimmetriával (új) másolok Morq Fan Gort úgy, hogy az egyik Morq-nak van képessége a másiknak nincs, akkor a szimmetria kijátszója választhat, hogy a másolt Morqnak lesz-e képessége. 
 Felteszem a gyűjtőben lévő Morq-nak már 'van' képessége
 | 
 | a csere fázisban nem hozhatod hátra az arochosokat. | 
 | Az Arochoson nincs ilyen szöveg, hogy nem kerülhetnek a tartalékba a jelzők. | 
 | Szia, 
 én a következőt gondolom:
 A blokkolás tényleg nem spec. képesség, ugyanakkor a lap kijátszásakor jön létre, márpedig passzív tárgy kijátszáskori képessége (és a többi) nem működik, az épületek kijátszáskori képessége viszont különleges, ld. FAQ:
 
 (Ak149) Passzív tárgy vagy bűbáj nem fejti ki a hatását. A sikeres kijátszás utáni képesség (pl. Agykéreggyalu), vagy a „cantrip” bűbájok „Húzz egy lapot.” képessége magának a lapnak a képessége, akkor jön létre, amikor az a játékba került. Ha a lap valami miatt passzívan kerül a játékba (pl. Kronobogár (új)), akkor már passzív, amikor ezek a képességek lértejönnének, így azok jönnek létre, vagyis az Agykéreggyalu nem dobat, a cantrip bűbájra nem húzhatok stb. Ez alól kivételek azok az épületek, amik passzívan jönnek és szerepel rajtuk a „Húzz egy lapot.” (pl. Ryuku őrtorony). Ezeknek ez a laphúzós képessége passzívan is működik.
 
 Tehát a passzív épületek továbbra is blokkolnak szerintem
   
 Remélem, segítettem.
 
 Dani
 | 
 | Ha egy Tokozó rakshallion és Arochos áll egymással szemben, akkor az Arochos jelzők (a kezdéskor kapott kettő is) passzívan, 1 álomjelzővel kerülnek a játékba. 
 Én ezt nem teljesen értem.
 
 Ha egy lényre álomjelző kerül, passzívan a gazdája tartalékjába kerül...Amíg álomjelző van rajta a lény nem aktivizálódik.
 
 De az őrposzban csak akítv lény lehet, nem? És mivel az arochos miatt nem kerülhetnek a tartalékba, nem is lehetnek passzívak, nem?
 | 
 | Ez is jogos, meg a rezisztens dolog is, pontositjuk, koszi. | 
 | még egy: "Ha Bomtar varázskönyve passzívan kerül a játékba, nem jönnek létre a kijátszáskori képességei, vagyis az antimágia, blokkolás és leszedés."
 
 A blokkolás miért nem? Amikor kijött a blokkolás, arról volt szó, hogy ez nem spec képesség, hanem "valami más", pl. tömegátok esetén blokkolnak a lények.
 Ill. akkor mi van a passzívan jövő épületekkel? Mostantól azok sem blokkolnak, hiába van rájuk írva?
 (Jó, mondjuk összesen 4 rhatt épületet találtam, abból a ganüid kaptár eleve nem blokkol, de azért nem árt tisztázni a kérdést.)
 | 
 | igen nekem is feltűnt, hogy itt valami nagyon nem oké. persze, aki dolgozik az hibázik is, csak ha ez így marad, akkor tuti lesz belőle baj versenyen is
  | 
 | Én a következővel nem tudok kibékülni, mert pontatlan:  "rezisztens lapra nem lehet bűbájt rakni". A következőképp lenne helyes: nem lehet "bűbáj lapra" típusú lapot rá kijátszani. Mert pl a Sötét nagyúrra simán mehet a Morgan átka. | 
 | (AK29) Ha kézből játszok ki egy X-es idézési lapot, akkor X értékét mindig én határozom meg. Az olyan esetekben, mint pl. a Nagyobb idézés, amikor az X idézési költséget nem kell elkölteni, bármilyen értéket mondhatok X-re, ami az X-es idézési költségű lap keretein belül lehetséges. Azaz egy Nagyobb idézéssel lehozott Vérkeszeg 0/1-től 7/1-ig bármilyen lehet. 
 ez alapján semmi gond a térsűrítéssel, és a vérkeszeggel.
 | 
 | Ha ellentmondana, akkor mindig az ujabb FAQ az erosebb, de szerintem nem mond konkretan ellent. | 
 | (AK29) Ha kézből játszok ki egy X-es idézési lapot, akkor X értékét mindig én határozom meg. Az olyan esetekben, mint pl. a Nagyobb idézés, amikor az X idézési költséget nem kell elkölteni, bármilyen értéket mondhatok X-re, ami az X-es idézési költségű lap keretein belül lehetséges. Azaz egy Nagyobb idézéssel lehozott Vérkeszeg 0/1-től 7/1-ig bármilyen lehet, viszont ha játékban akarom tartani, akkor ki kell fizetni a már meghatározott X-2 VP-t. Ezek szerint ha X-et 0-nak vagy egynek határozom meg, akkor nem kell rá költeni plusz VP-t, ha akarom akkor a játékban marad. Ha az X-es idézési költségű lap nem kézből kijátszva kerül játékba (pl. Feltámasztással), akkor X értéke mindig 0 lesz. Ez alól kivétel a Miksziszi húsgólem, mivel ott a lapon külön le van írva, hogy amikor a gyűjtőből visszakerül a játéba, akkor X értéke annyi lesz, amennyi a gyűjtőbe kerüléskor volt. 
 Ez alapján hozhatok térsűrítéssel 2 maxos vérkeszeget/börphaugot...stb és amit írtatok az ellentmond ennek. Szóval akkor most mivan?
 | 
 | Mennyi az alap idézési költsége Bomtar vkönyvének? Ott a minimum 2. | 
 | Mar ugy ertve, hogy egy versenyen egy korabban megjelent FAQ-val elentetesen stb. | 
 | A Kerdezz-felelek sok esetben hosszas (akar tobb oras-napos) vitak, megbeszelesek eredmenye, amire egy versenyen nincs lehetoseg; sokszor a versenyen felmerult problemak felulbiralasa. Elnezest ezert mindenkitol, de erre volt es lesz is pelda. Amit leginkabb igyekszunk elkerulni, az az, hogy versenyen megjelent FAQ-val ellentetesen dontsunk (es igen, nyilvan volt mar ilyen is
  ). | 
 Hírek, újdonságok, változások | Szavazások| Ez van, ezt kell szeretni  | 
 
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
 
 |