| | Azok a semleges KT-k, akik kifejlesztik a képességfában a mentális felfrissülés képességet, kapnak egy bónusz képesség lehetőséget a 18 képesség felett, de plusz pontot nem kapnak hozzá. 
 Azok a KT-k, akik a képességfában cserét fejlesztve növelték a képességeik számát, mert 15 alatt volt, ezeket a képességeket megkapják az új rendszerben is a 15 alap képesség felett.
 
 Kiírtam egy szavazást annak érdekében, hogy lássuk, hányan támogatják a KT-képesség reformot.
 | 
 | Én valahol megértem, ahhoz hogy ki legyen egyensúlyozva, az egész képességrendszert nulláról át kéne gondolni, a hasonló, de máshogy működő képességeket szinkronba hozni, úgy alakítani a korlátokat, hogy egyensúly legyen, stb. Azt az időt jobb lenne az új terület fejlesztésére fordítani. Ha az megvan, utána lehet hogy érdemes megint felvetni a dolgot, de akkor meg valszeg az online fejlesztése lesz fókuszban. Ez az elképzelés csak akkor lehet életképes, ha mi magunk rakjuk össze és Zolinak, meg Ivánnak nem kell rajta gondolkozni, "csak" beilleszteni a játékba. Nekem meg bilibe lóg a kezem, abból sose lesz semmi, láttunk már nem egy ilyen projektet elhalni a kezdeti lelkesedés után.
 | 
 | Kár... Pedig ettől lehetne kicsit egyediesíteni a KT-kat, így tényleg elgondolkodnának, hogy milyen képességeket válogassanak össze.
 Na de majd az új terület után a következő reformnál!
    | 
 | Bedobtam az ötletet Zolinak, de: "Köszi a javaslatot, de ilyent nem akarunk." volt rá a válasz. | 
 | Mea culpa! Nem olvastam végig az egészet, de akkor máris megduplázódott így a támogatók száma ahhoz képest, amit gondoltam  | 
 | Nem vagy egyedül! Lásd 122-es hsz.  | 
 | Amúgy különösebben nem izgat az egész átpontozás, úgy játszok tovább, ahogy lesz. Bízom az okosok számolgatásaiban  | 
 | Nekem az merült fel az egész mókával, változtatással kapcsolatban, hogy sokan az egyedi KT-kat fogják hiányolni. Ez az alábbiakkal megoldható lehet (természetesen jól belőve). (Megjegyzem, nem hiszem, hogy ez alapján egy ilyen most vagy bármikor bevezetésre kerülne, de sebaj, írhatnékom van)  A KT-k alapja lehet általános, vallási vagy faji. Ugyanakkor vannak olyan KT-k, amelyek általánosként is valamire "specializálódni" akartak (ld. Vértestvérek pl).
 A KT-k választhatnak, hogy faj/vallás/általános jelleg mellett milyen csoportba tartoznak?
 - harcos
 - hithű
 - varázslós
 - nekromanta
 - tolvaj
 - stb...
 Nyilván túl sok opció nem kéne, de ennél több lehetne.
 A KT képességek kapnának ezekből 1-1 cimkét. Lenne természetesen továbbra is általános képesség, de némely képesség valamelyik csoportba vagy csoportokba tartozása, az adott csoportot választó KT-k számára előnyt élvezne, a nem csoportbeli képességek hátrányt.
 Azaz ha egy KT a csoportjába tartozó képességet választ, az neki kevesebb pontba kerül és/vagy a képesség hatása náluk erősebb. Amennyiben nem a KT csoportjába tartozót választ, azok több pontba kerülnek a számára.
 Amennyiben ellentétes csoportba valót, ott szintén nagyobb a költség, és akár a hatása is csökken általuk használva.
 Általános csoport képességeinél semmi nem változna.
 Azaz pl valamely KT aszongya, hogy ők harcos KT-k, ellentétes nekik a varázsló (jó öreg barbár - mágus ellentétek rulez.
 A harcos képességek számukra 2 ponttal olcsóbbak és kapnak a hatásra 20%-ot (természetesen nem minden ide tartozó képességnél lehet a hatást növelni), viszont, ha mágikus képességet akarnak, az számukra +2 pont és 10%-ot csökken a hatása. Az egyéb - nem harcos és nem általános képességek költsége +1 pont.
 Az ötlet nem rossz (eddig akivel beszéltem róla*, senki se mondta, hogy rossz)
 Megvalósíthatósága nagyobb vitákat eredményezne, mint a jelenlegi, jóval egyszerűbb, sima átpontozás, de sebaj. El kell ültetni az ötleteket, hogy 5-8 év múlva, a következő KT-s képességreformnál robbanjon.
   
 *Jelenleg 0 fő
  | 
 | Hatasok: szerintem az se jo jelenleg a jatekban, hogy nem lehet szabadon hatast valasztani, KF-en kotelezo a haragvo pegazus, mert _semmi_ nem lep 13-at, rajta kivul. Ha emlekszel meg a wow-ra ott is problema volt ez, hogy egyen karakterek egyen felszerelesben, egyen hatason utaztak, ezt egyszeruen megoldottak, megveszed a license-t a repuleshez es onnantol mindened ugyanolyan gyorsan repul, vagy megtanulod a riding skillt magasabb szintre, akkor a foldi, lassu hatasok is begyorsulnak (vagy valami ilyesmi, en se wowozom mar egy ideje  
 Ha nekem a koszali diszno tetszik hatasnak, akkor miert ne lehetne olyan hatasom? Van KF-es kariban mar annyi magikus potencial, hogy nyugodtan lephet az a diszno is 13-at. Erdemes lenne atgondolni egy ilyen rendszert, legyen kuldeteshez kotve minden teruleten, ahol no a lepesszam (sf-en lesz 11, ryukun 12, kf-en 13), vagy valami, amit az uj teruleten meg kell csinalni, igy nem azonnal kerul be az emberhez amint atlep a terkapun. A hyper alapjan 20+ elfoghato hatas van, minden szembejovo meg pegazuson lovagol, mert erre van kenyszeritve.
 
 Ugyanez igaz lehet a tobbi tipusu lenyre is, malhasok, tabororzok, stb. lehetne 1-1 kuldetes mindenhol, ahol novelni lehet a max erteket, aztan szepen atpakolom pl. a torpemammutra a cuccokat a dromedarrol, mert az pl nekem jobban tetszik es megse erne hatrany.
 
 Pont ezzel hoznank el azt egyebkent, hogy sokfele hatas lenne, nem csak a TOP minden teruleten.
 | 
 | Példának írtam ugyan 6 pontot, de nem hiszem, hogy 7-nél többet érne... 
 Mi harcos KT vagyunk, nekünk nem állna jól a mágiafókusz pedig ugye nagyon táp. 10TVP-ért és 1 TU-ért körönként beleférne talán mindenkinek. Ekkor nem lenne EF függő, de legalább lenne értelme.
 | 
 | Ha meg nem kell EF-elni hozzá, csak simán szint alapján adja a bónuszt, akkor inkább 7-8 pontos a képesség, mert ebben a formában szerintem már erősebb, mint a 7 pontos mágiafókusz (sebzésben nem lenne jelentős eltérés, viszont ahhoz kell EF-elni is a fordulónkénti aktiválás mellett). | 
 | És ki fog 74-et EF-elni 20 körönként, hogy megkapja +25-öt?  | 
 | Sziasztok! 
 Javaslom, hogy a közösség ereje, legyen változtatva és/vagy kombinálva a Neal által javasolt szintfüggő +T/+S-el.
 
 EK 123, legyen mondjuk 10TVP és 1 TU, és a karakternek egész körre (köv kör elejéig) adjon szintfüggő plusz tápot.
 
 LVL 40-ig szint/5-öt, azaz +8 tám/+8 sebzést
 LVL 80-ig szint/8-at, azaz +13tám/+13 sebzést
 LVL 200-ig szint/10-et, azaz +25 tám/+25 sebzésben maxolódna, ami szerintem arányos, és simán megérne 6 pontot. És mindenképpen írja ki, hogy mennyit ad, valahol legyen feltüntetve a variknál pl. vagy a karlapon.
 
 Persze csak ha támogatásra kerülne a játékosok és a JV által is.
 
 Üdv,
 Danair
 
 UI: nekünk megvolt a képesség, de nagyon elavult ezért leadtuk... Így viszont visszakérnénk az tuti, még VP regen árán is...
 | 
 | Mestertolvaj pontértéke marad? | 
 | Esetlegesen a +védelmet adó képességet is felül lehetne vizsgálni, igaz, túl sok KT-nak nincs meg. Ott is a pontérték túlzó lehet, bár tény, hogy ezen legalább viszont nincs maximalizáció.
 | 
 | Azt látom, hogy a testépítés II.-nél csökkentve lett a pontszám, de más változás a kiírásban nem történt mellette. Ez most véletlen, vagy (amiben jobban reménykedem, hogy) nem dőlt még el a sorsa? | 
 | Átnéztük a kérdéses képességeket, és az alábbi változások születtek: 
 Támadás/sebzés/védekezés képességek (közösség ereje és társai): átlagban 1 pontot csökkentek. A csatakiáltás és a csatadal max. 20 támadást ad, a 221-es támadásos képesség max. 40-et. Így kicsit jobban lehet variálni, és több pontért több támadást kapni.
 
 Hátasok: a pontértékük 3-ról 2-re csökkent.
 
 Speciális teleportok: Ezeket is átnéztük, és hasznosságuk mértékében jelentősen csökkent a pontértékük.
 
 0 pontos képességek:  Átnéztük az 1 pontos képességeket, amik az illúziófegyverhez hasonló, marginális előnyt adnak csak, azokat levettük 0-ra.
 
 Fegyvermester: 4 pont lett, az öklös verziója 2 pont.
 
 Frissítettük a cikkben és a KT-knál is a pontértékeket.
 | 
 | 1. Hátasok nehéz kérdés, még ha változtatnánk is. Ha megoldanánk, hogy a hátas statjai (lépésszám/TVP) mindig az adott terület top hátasának felelne meg, akkor minek van elfogható hátas a TF-en. Akkor mindenkinek egyből meglenne egy új területen a top hátas. Ha meg ennél gyengébbre rakjuk, akkor meg már kb. senki se használná. 
 Erre írtam neked, hogy a KT hátasok legyenek ugyanolyan kiírásbeli dolgok, mint pl. az illúziófegyver vagy az illúziópáncél. A külvilág számára (meg ha megoldható, akkor a karlapon is) az egyébként használt hátas helyett a KT állat neve íródik ki. Ahhoz képest ad mondjuk 2 védelmet vagy 1 támadást, így 1 pontos képesség mind (ha meg semmi számszerű dolgot nem ad, akkor meg 0).
 Attól még el kell fogni a kinézett állatot, csak nem hoarián sárkánybébi lesz belőle, hanem aurapollátor.
  | 
 | Reagálnék Clod hozzászólására. Sok tekintetben egyetértek vele, de 1. Hátasok nehéz kérdés, még ha változtatnánk is. Ha megoldanánk, hogy a hátas statjai (lépésszám/TVP) mindig az adott terület top hátasának felelne meg, akkor minek van elfogható hátas a TF-en. Akkor mindenkinek egyből meglenne egy új területen a top hátas. Ha meg ennél gyengébbre rakjuk, akkor meg már kb. senki se használná.
 
 2. Támadás/sebzés: Egyetértek, hogy sok esetben felesleges, nem kell. De ez régen is így volt. 20 évvel ezelőtt is levertem minden szembejövő szörnyet a karakteremmel közösség ereje nélkül is. A csatornán átúszáskor jött jól, illetve 1-2 spec. esetben. Most is azt látom, hogy az új területeket kezdő átlag karakternek jól jönne. Pl. 220+ kezdésekor, de ryuku és KF elején is. Valamint szerintem a halálkúpot kezdőknek is szükségük van minden + támadásra., és a sebzés is jól jöhet ott is, hátha pont 1 körrel kevesebb lesz tőle a csata.
 
 Igazából nehéz pontozni ezeket a képességeket. Nem adnátok 5 pontot +10 támadásért? Ha a közösség erejét belőnénk 3 pontra, akkor már nagyon nehéz lenne differenciálni a + támadást adó illúziófegyver, meg az egyéb tám/véd/sebzés/szerencse képességek között. Ezeket igazából szerintem csak egymáshoz kell viszonyítani, mivel úgy gondolom, hogy 18 képességbe és 70 pontba nem oszt, nem szoroz, hogy 4 pontot adok egy harci képességért, 5-öt, vagy 3-at.
 | 
 | Papíron 11+2+3 régi képessége lehet minenkinek. A gyakorlat viszont az, hogy a 3 bónuszból 1-2-t azért kifejleszt mindenki (önismeret nélkül még el lehet vegetálni egy ideig, de totem és butaság ára nélkül netto önszopatás), tehát a végén darabszámban nem lesz 16.
 Ugyanígy, ha a képességfa előtt cserél valaki, az automatikusan egy képesség bukó.
 Ezért lehetséges, hogy a képességfa bekerülésekor a gnómoknak 13 képessége volt (az önismeret és a butaság ára alapból ki volt fejlesztve - régen még ki lehetett bírni totem nélkül, az ráért -, illetve még mielőtt bekerült volna a tudati fétis, a hatalom rúnáját bedobtuk az IMre szörny miatt...hogy aztán később, már a 13+ cserefejelsztős időben visszacseréljük, mert a tudati fétis is bekerült).
 Most viszont van 15, mivel a fás képességcserékkel összejött még 2. Ezért zavar egy picit, hogy ezt a plusz ráfordítást nem veszik figyelembe.
 | 
 | Ez most azt jelenti, hogy ha ma gyorsan alapítok egy KT-t, akkor a változás életbelépésekor ingyen megkapok 15 választott képességet? 
 Nem. Ez csak azokra a KT-kra vonatkozik, akik már kifejlesztették a 13. képességüket. értelemszerűen azok a KT-k, akik még nem tartanak itt, annyi képességet cserélhetnek, amennyi van nekik.
 | 
 | Nem.Van olyan kt,akinek pl. 14 van és már csinálja a fát,gondolom ő is 15-re cserélhet,mert neki elmaradt valamiért annak idején. | 
 | A képességek száma:- Minden KT annyi képességet választhat be a változás érvénybe lépésekor, amennyi a változás előtt volt nekik. Azok a KT-k is választhatnak 15 képességet, akiknek 15-nél (10 saját + 2 kötelező +3 bónusz képesség) kevesebb képessége volt.
 - Minden KT-nak, akinek 18-nál kevesebb képessége lett így, lehetősége lesz a régi képességeinek számát 18-ra emelnie, ha a képességfában cserét fejleszt, annak szabályai szerint.
 
 Vagyis akinek 2009-ben 13 képessége volt az utolsó fejlesztés után és ezután még 2 fás cserével ezt felnövelte 15-re, az ugyanannyi lehetőséget kap, mint az, aki ezt a plusz erőforrást nem rakta bele?
 Hááát, nem érzem úgy, hogy ez fair, de ha ez a végső döntés, akkor legyen, ez még mindig kisebb béka, mint ami az eredeti 56 pontos elképzelés volt.
 | 
 | "- Minden KT annyi képességet választhat be a változás érvénybe lépésekor, amennyi a változás előtt volt nekik. Azok a KT-k is választhatnak 15 képességet, akiknek 15-nél (10 saját + 2 kötelező +3 bónusz képesség) kevesebb képessége volt." 
 Ez most azt jelenti, hogy ha ma gyorsan alapítok egy KT-t, akkor a változás életbelépésekor ingyen megkapok 15 választott képességet?
 | 
 | Be lehetne tenni a támadásosokra egy de max karakterszint / 5 +tám megszorítást. 
 200as szinten nem rossz az a 40 tám, jól is jöhet, de másh is meg lehet oldani.
 100as szinten dettó egy 20-as nem rossz, de nem óriási táp.
 50-es szinten +10 dettó.
 
 Amúgy nekem mindegy, nem érint, csak nekem ezt mutatják a számok. És akkor legalább nem veszik még ki +pár egyedi képesség és megéri benntartani a KTknek esetlegesen. Muszáj -képesség sztem ettől még nem lesz.
 | 
 | Szép és jó kalkuláció ez a +40 támadás, csak épp a jelenlegi tervezet szerint a max az +10. Ami az 5% 1/4-e és így a kérdés már így szól:
 
 Számít +1% támadás? Jelentős? 5 pontért?
 
 De a JV úgy tűnik felülvizsgálja majd ezt, úgyhogy kíváncsian várjuk, hogy mi jön ki.
 
 Biztosan lehet rajzolni valami jó kis görbét egy egyszerű lekérdezéssel az (aktív) játékosállományt tekintve, hogy a jelenlegi változatban fordulószám / támadást tekintve az egyes képességek mekkora +támadást adnak (százalékosan).
 Majd ezt meg lehet vizsgálni, hogy a csökkentett értékekkel ezen % hogyan is alakul.
 
 Addig is köszönet a konstruktív hozzáállásért, a megnövelt KT képességek számáért, várjuk a frissített listát.
 | 
 | Mestertolvaj?Marad a pont? | 
 | thx, hogy foglalkoztal vele  | 
 | Változások a pontozásban: 108. és 125. az elesettek megsegítése 1 pont lett.
 113. kasztropl. fejl. 3 pont lett.
 120. zanenergia kihasználása 0 pont lett.
 154. gyakorlat teszi… képesség csak tévedésből volt nem cserélhetőre jelölve.
 176. zan teleport 4 pont lett.
 234. fantomharc visszakerült 5 pontra.
 269. kisebb zan 1 pont lett.
 256. lottó nem fejleszthető lett.
 
 A képességek száma:
 - Minden KT annyi képességet választhat be a változás érvénybe lépésekor, amennyi a változás előtt volt nekik.  Azok a KT-k is választhatnak 15 képességet, akiknek 15-nél (10 saját + 2 kötelező +3 bónusz képesség) kevesebb képessége volt.
 - Minden KT-nak, akinek 18-nál kevesebb képessége lett így, lehetősége lesz a régi képességeinek számát 18-ra emelnie, ha a képességfában cserét fejleszt, annak szabályai szerint.
 
 A KT-k egyedisége:
 - A 18 képesség már lehetővé teszi azt, hogy a tudatok a "kötelező táp" képességeken kívül pár kevesebb pontos, szerepjátékos képességet is beválasszanak.
 - Természetesen, a KT arculatától nagyon idegen képességeket nem engedünk. Ennek megbeszélése  egyéni elbírálás alapján, a KT-vezető és a JV között zajlik majd.
 - Lehetőség van régi képességet új névvel és enccel kérni. Ezt csak nagyon indokolt esetben engedjük meg, egyéni elbírálás alapján (szintén a vezető és a JV között egyeztetve). Ekkor a képesség játékbeli szövegei is csak nagyon indokolt esetben változhatnak.
 
 A KT-képesség reform menete:
 - Futunk még egy kört a támadást/sebzést  adó képességekkel és a korlátozott KT-specifikus portokkal kapcsolatban. Ezek pontértékei valószínűleg csökkenni fognak.
 - Ha ez megvolt, frissítjük a hírt, hogy az új pontokat tükrözze. Majd kiírunk egy szavazást, hogy lássuk, a játékosok mennyire támogatják ezt az egészet.
 
 Ha a szavazás számunkra elégséges támogatást mutat majd, akkor aug. végén - szept. elején véglegesítjük a dolgot, kiírjuk a bekerülési dátumot, és a KT-vezetőknek lehetősége lesz leegyeztetni a képességeik cseréjét.
 | 
 Hírek, újdonságok, változások | Szavazások| Van egy "stílusa" azt viszont meg kell hagyni. Talán oka van rá. | 
 
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
 
 |