| | Még egyet itt hagyok: •	Ha az Ördögi mentorral egy Kijátszási feltétellel rendelkező lényt hozunk vissza, dönthet-e úgy a lap tulajdonosa, hogy nem teljesíti a feltételét, még akkor sem, ha lehetősége van azt megtenni (pl. ÉP áldozás, lapeldobás)?
 Tehát ha az Ördögi mentorral visszahozok egy Halálmadarat, és már csak 2 ÉP-ja van az adott játékosnak, kötelező azt feláldoznia?
 | 
 | Köszönöm a választ! Mint ahogy annak rendje és módja, jól elkapott bennünket a „retro láz” és hát bizony egy-egy alkalomnál felvetődik pár kérdés a játék mechanikákkal kapcsolatban. Az alábbiakban csokorba szettem az elmúlt játékaink során felmerült új kérdéseket.
 Bízom benne, hogy tudtok ismét segíteni, csapassuk!
  
 •	Az Őshangya sámán képessége (2 VP, áldozás) használható-e ugyanarra a lényre, amit a képesség kifizetésnél áldoztunk?
 Ha igen, ezzel a képességével saját magát vissza tudja-e tenni a gyűjtőből az asztalra?
 
 •	A Lidércúr és Óriás patkány lapoknál, ha nincs a paklimba már lap, kijátszhatom-e őket? Vagy feltételük, hogy legyen annyi lap még a pakliban, amennyit eldobatnának.
 
 •	A Béke szigetével a szürke (színtelen) szín megjelölhető-e?
 
 •	A gépben lakozó szellemre reakcióként az első 3 körben kijátszhatom-e az Erős gyengéjét?
 Ha igen, melyik fázisban (mielőtt megnéztük volna a pakli felső lapjait, vagy utána)?
 + Ha ki lehet játszani, és mindkét játékos lényt borított, egyik lény se kerül le az asztalra, vagy eldönthető, hogy csak az ellenfél lényét akadályozza meg?
 
 •	Ördögi mentorral az adott játékos visszahozza sikeresen az összes lényét. Van közte Notermanthi, -aminek az ÉP-je és Sebzése alapesetben 0 lesz-. A játékos más játékba kerüléskor érvényesülő lényt is visszahozott így, mely esetben az aktív játékos válaszhatja meg a lapok kijátszásakor érvényesül képességek sorrendjét. Tehát vizsgálhatom-e a Notermanthi értékeit, egy ugyanazzal a forrással visszahozott Lidércúr játékba kerülési képességének kifejtését követően?
 
 •	Ördögi mentorral az összes lény egyszerre kerül a gyűjtőből a játékba. Ilyenkor a Kristálypragloncot (két színű lap) a gyűjtőmből a játékba tehetem-e, ha az Ördögi mentor kijátszásakor nincs már Chara-din, vagy Tharr lapom játékban (mert idézési költség kifizetéseként gyűjtőbe került), de az Ördögi mentor játékba tesz a Kristálypraglonccal egyidejűleg újra ilyen színű lapokat.
 Ehhez kapcsolódóan, ha a Kristálypraglonc nem kerül így játékba, viszont Notermanthi visszakerül a gyűjtőből az asztalra, így ebben az esetben a Kristálypraglonc a gyűjtőben marad, tehát utána a Notermanthi megkapja az +1/1-et?
 | 
 | A hatalom szövetsége mellett eddig is ott volt a FAQ. 
 Csontkésről is írunk majd.
 | 
 | Igen, ez valid, ki tud sülni a büntetés többször úgy, ahogy leírtad. | 
 | A másik fórumban már jeleztem a Csontkés faq-jának szükségességét. Emellett hiba: a Hatalom szövetsége IK-ja nem három hanem 2.
 
 +Nem hiba, csak észrevétel: a szakértelmeket, különösen a Földharcot, bontott környezetben gyakorlatilag nem lehet megoldani. A földharcot kizárólag az Őrült varázslóval, vagy Okulüpaj robbanó gömbjével lehet leszedni. A gyenge és a középszer pusztulása, valamint az időrabló érintése a 6-os IK miatt csak elméleti megoldások. Molgan pedig nem igazi megoldás. Ezt csak azért írom, hogy ha valaki esetleg retro bontottban vagy draftban gondolkodik, ezzel számoljon.
 | 
 | Érthető, köszönöm! 
 És egy büntetés ki tud többször is sülni?
 pl. ellopják (kisül), visszalopom (mivel én vagyok a tulajdonosa nem sül ki) és megint ellopják (kisül ismét?)
  | 
 | Az Utcakolyok atkerulese egyertelmuen hatrany (Kodex 91.3.1), igy arra a Buntetes nem sul ki. Legalabbis Kozepkoron es alighanem Retro-n ez igy van, itt "A hátrány nem számít forrásnak." kulon kivetel-szabaly.
 
 es gondolom teged ez erdekel.
 | 
 | Köszi, akkor van rá magyarázat. 
 A szememet továbbra is bántja
  , de ez már az én problémám. | 
 | A sorszámozásra természetesen odafigyeltük most is! 
 Viszont a retrónál volt egy olyan eltérés, ami korábbi kiegészítőknél nem:
 Nem készült foil verzió minden ritka lapból azért, hogy a korábban foilban kiadott védnöki lapok megőrizzék értéküket.
 Ezért a 90 ritka lapból csak 70-nek van foil verziója.
 Azért, hogy a foil és normál lapok sorrendje ugyanaz maradjon, ezért a 20, foilban nem kiadott ritka lapot előre vettük, ez lett az első 20 lap (201-220), így lehet tudni, miből nincs foil verzió, és a foil lapoknak ugyanaz a sorszáma, mint a normál megfelelőjüknek (221-290).
 | 
 | A ritka lapoknál mi alapján történt a sorszámozás? 
 Mert a gyakori és nemgyakori lapok sorszámozása követi a megszokottat, színek szerint, azon belül ábécésorrendben.
 
 De ritkáknál ez rengetegszer nem így van:
 - színtelen-Bufa lapokkal kellene kezdődnie a számozásnak (201-gyel), de ezek 221-től vannak
 - Chara-dinban a Pillanatnyi elmezavar 205-ös, míg az Energiakoncentráció 227-es
 - Dornodonban az Északi tűzsárkány 207-es, a Kisebb Zan 208-as, tehát ezek szépen "beékelődtek" a Chara-din lapok közé. Ugyanakkor A Gépezet 233-as.
 - A többi színnél nem hozok így egyesével példákat, de szinte mindenhol van ilyen, hogy 1-2 alacsony sorszámozású, aminek még Chara-din sorszámnak kellene lennie, majd utána a többi van a helyén.
 
 Sajnálatos, hogy erre nem sikerült figyelni egy ilyen hiánypótló terméknél.
 De lehet, hogy megvan a magyarázat, hogy miért így lettek a ritkák sorszámozva, ezért is kérdeztem rá.
 | 
 Hírek, újdonságok, változások | Szavazások| Remélem, hogy sokan eljönnek a versenyre, akik már 22+ éve nem fogtak HKK-t a kezükben! 
 Akinek ez a kiadás sem hozza meg a kedvét, hogy kipróbálja, milyen is volt a játék a 90-es években...
 
 Nem volt egyszerű és könnyű összehozni, de szerintem nagyon megérte, a nosztalgia - faktor, az érzés megfizethetetlen!
  | 
 
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
 
 |