Groteszk
szörny 1 szk Chara-din
morf
X Vp
'repül'
X max. 3 lehet.
Kijátszásakor válassz neki X+1 különböző képességet
a játékban és gyűjtőkben lévő lények képességeiből
(kijátszáskori képességek létrejönnek).
1+X/1+X |
Sziránusz piac
építmény Tharr
hajó
'repül'
Minden építményed hajó altípust kap.
S, 1 zsz: egy passzív építményed aktivizálódik
vagy kapsz 2 Vp-t (kivéve az 1. körben).
"A sziránuszok híres úszó városa biztosítja a
kereskedelmet a felszín és mélység lakói között."
4 SP |
| A piac SP-je 4, ez lemaradt. |
Numenati laboratóriuma (új)
építmény Dornodon
2 zsz
Kijátszásakor minden általad választott
jelző megduplázódik.
S, 1 zsz: célpont lapon minden jelző megduplázódik.
3 Sp
Numenati
kalandozó Dornodon
ember
1 Vp 1 zsz
S, vegyél le egy lényről 1 életjelzőt: a lényt lemásolod.
Jelenés: keress elő
1 Numenati laboratóriumát!
2/4
Sziránusz piac
építmény Tharr
hajó
'repül'
Minden építményed hajó altípust kap.
1 zsz: egy passzív építményed aktivizálódik
vagy kapsz 2 Vp-t (kivéve az 1. körben).
"A sziránuszok híres úszó városa biztosítja a
kereskedelmet a felszín és mélység lakói között." |
Szerintem ott van a kutya elásva, hogy különbséget kell tenni kijátszáskori automatikus képesség, és lapkijátszáshoz kapcsolódó hatás között.
Az előző azon a lapon van, amit épp kijátszottunk, az utóbbi pedig lehet egy másik lapon, egy várakozó "flag"-en, egy jelzőn, egy szabályba ágyazva, sokféleképpen.
A lentebb többször idézett szabálypont a a kijátszáshoz kapcsolódó hatásokról szól, pontosan ez a szókapcsolat szerepel a szabálypontban. A Csábítás és az Újrahasznosítás (ha asztalon maradó lapon van) egy kijátszáskori automatikus képesség, tehát ezekre ez a szabálypont nem is vonatkozik.
Lunaris szövegezése sajnos egyértelműsítésre szorul, hogy ez a szabálypont ne vonatkozzon rá (jelesen: kell egy "(ő i)" kitétel a szövegébe. Ez megtörtént, és a kijátszáskori képességekre kell egy új pont, aminek a kodifikálásával megspóroljuk, hogy folyton rá kelljen írni a lapokra, vagy faq-zgatni kelljen, hogy a más lapoknak adott kijátszáskori automatikus képességeket az ilyen lapok maguk is megkaphatják (ha beletartoznak azon lapok körébe, akiknek azt adják). Ennyi.
|
| Itt arról volt szó, hogy a költségben meghatározott X változatlan marad. De nem. Mert kiszámoltam Ryma költségét, és az abban lévő X-et. Kifizettem a költséget, majd a nekronban eldobott lapok alapján megváltozott az X. (Ez, hogy nincs alatta faq, az nem tudom, hogy lehet, mert anno elég komoly "társadalmi" volt volt erről.) Tehát nem példa nélküli az X egy lapon belüli megváltozása. |
| Ryma esetében de, így volt. |
Ráadásul attól, hogy az idézési költségben szereplő -X értéke miatt az IK 0 alá menne, attól az X miért lenne korlátozva?
Attól, hogy egy lap 1-es alap költségű, és az értéke 0 alá nem mehet, még csökkenthetik a költségét akár 6 különböző forrásból -5-re az egyéb lapok. Persze, 0 alá nem megy az érték, de ettől még az IK csökkentő hatások nem válnak köddé... és ha ennek jelentősége van, kalkulálni kell velük. |
Ryma esetében erről már született döntés. Ott X a kijátszás folyamata során is megváltoztathatja az értékét. Annyi a különbség, hogy az egy asztalon maradó lap, tehát értelmezhető rajta az "X mindig annyi", míg egy azonnali/általános varázslatnál ezt nincs értelme a lapra írni.
Ettől függetlenül megállapítható, hogy az idézési költségben szereplő X nem feltétlenül determinálja véglegesen annak értékét a lap hatásának végrehajtása során. |
Árnyjáték
azonnali Leah
reakció
X Vp
Megakadályoz egy max. X+1 költségű lényedet célzó vagy reakció forrást.
Kompenzáció vagy áramlás: kapsz egy árny-jelzőt (1/1-es Leah szörny
egy célpont lény képességeivel).
"Megmozdultak, életre keltek és mindent elpusztítottak az árnyak." |
Árnyjáték
azonnali Leah
reakció
X Vp
Megakadályoz egy lényedet célzó max. X+1 költségű forrást.
Kompenzáció: kapsz egy árny-jelzőt (1/1-es Leah szörny
a célzott lényed képességeivel).
"Megmozdultak, életre keltek és mindent elpusztítottak az árnyak." |
| Az Elemi morfra "rákerülnek" a másolt lap képességei. Mintha azok eleve morf képességei lennének. Pont ugyanúgy fognak működni, ahogy az eredeti lapon működnének. |
hm. ez a lap önmagában kijátszva semmit nem csinál. zsz-t költök, dobok egy lapot, leszedek egy másikat, és effektíve 3 lapért meg némi zsz-ért cserébe kapok egy gyngy lapot.
A tükördémon ezt egymaga megcsinálja, mégse nagyon használjuk. |
Gyermekáldás (új)
általános Sheran
1 Vp 1 zsz
Kompenzáció: kör végén vedd vissza a kezedbe!
Válassz ki egy kalandozót a játékból, gyűjtőből
vagy a kezedből: lemásolod, majd ez a lap a
Semmibe kerül.
"Ez a gyerek tiszta anyja... vagy apja..." |
Szerintem nem. Az Emlékmás szövegének megfogalmazása szerint azt a lapot játszhatod ki 1 Vp-vel olcsóbban, amit visszavettél. Ad absurdum, ha van a kezedben egy másik ugyanilyen, miután visszavetted, akkor is csak az egyiket játszhatod ki olcsóbban.
Vesd össze a Szörnycsábítás szövegével!
Ott egyértelmű, hogy akármennyi ilyen lapot játszol ki, az olcsóbb lesz eggyel. Ha ez lett volna a készítői szándék, így lenne megfogalmazva. |
0 szk Kötelék
tárgy színtelen
A játék elején keresd ki a paklidból és tedd ki a szabálylapod vagy követőd mellé.
Áldozd fel és tedd a Semmibe: teljesíthetsz 1 kötelék feltételt.
Hátrány: más módon nem lehet feláldozni, és a képessége passzívan is működik. |
| 111.2.0 Gyógyító varázslat. Gyógyító varázslatnak nevezzük azokat az azonnali és általános varázslatokat, amelyek a kijátszásukkor képesek legalább 1-et gyógyítani legalább egy lényen vagy játékoson, vagy képesek legalább 1-el növelni legalább egy építmény strukturális pontját. |
Háború és béke
azonnali Tharr/Sheran
2 Vp
Minden passzív lapod aktivizálódik, és az ellenfél minden
lapja passzivizálódik (lényei passzívan a tartalékba kerülnek)
VAGY a kör véget ér.
Áramlás: kör végén húzz 1 lapot! |
| Tehát nem 4 hanem 6 lesz az X. |
| Ha jól értem, akkor ez az UR leszedi az animált csontiról a nerfet... |
A létezés dilemmája
általános Rhatt
1 Vp
Kompenzáció: egy gyűjtőben lévő lényed
a kör végéig vízió altípust kap.
Vegyél vissza 1 lapot a gyűjtődből a kezedbe! |
| Ha az Eltörlés nem lenne legit és/vagy más színben volna, akkor ennek a megközelítésnek lenne relevanciája. Két szettet senki nem fog használni side-ból, és ha választani kell, az Eltörlés kategóriákkal jobb nála erre a funkcióra. |
A kerdes arra iranyult, hogy masolaskor hany idoleges/kesleltetett hatas jelzo kerul a masolatra?
Amennyit a masolt kepessegre kell tenni kijatszaskor. Tehat nem szamit, hogy a masolt lapon mar fogyott a szamuk, a masolaton a teljes jelzo mennyiseggel indul a kepesseg. |
| A férgekkel az az egyetlen bajom, hogy nem kezeli az ellenfélnek sem a kezében, sem a gyűjtőjében, sem az asztalán lévő lapjait (oké, áramlásra semmiz). Összehasonlítva a hasonló funkciójú Gomak megsemmisítő pillantásával, az Eltörléssel, a Trond'ar-ral... mindegyiknél drágább, és gyengébb. Az, hogy ki tudom játszani olcsóbban az ellenfél kiszedett lapjait, nem kalkulálható érték. 4 Vp-ért már nyerni kellene ennek a lapnak. Lehet, hogy én látom rosszul. |
| Termeszetesen. Van egy marek lap, ami a kiegeszitobol keres. Ha a lap legalis a kiegeszitoben, akkor onnan elokeresni is legalis. Ha ez nem lenne legalis, akkor a pakli eredeti 3 szinetol eltero szinu elore kikeszitett lapot se lehetne letrehozni, ami nyilvan nonsens lenne. |
37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.
Tehát használható a képessége, mivel
- azonnali cselekvés
- hatására: meg kell keverni egy paklit, és a keverés következtében kap egy izomjelzőt, ami miatt nő az aktuális életpontja (is, meg a maximális is), tehát a J képességének hatására közvetve de nőtt az aktuális életpontja. |
Szerintem megválaszoltam ezt a kérdést.
Az 1) verzió szerint egy sebző forrás megcélozza a robotkutyát, ez nem okoz neki sebzést, de a robotkutya ugyanekkora sebzést lő tovább egy célpontra.
A 2) verzió szerint egy sebző forrás megcélozza a robotkutytát, de ugyanez a sebző forrás egy másik célpontot sebez (amit a kutya gazdija választ ki).
Az 1) verzió szerint az eredeti sebző forrás minden módosítását ki kell számolni (beleértve a növelő és csökkentő tényezőket is), ez lesz X. Ezzel a forrás elenyészett, a sebzése létrejött. Aztán ezt a sebződést nullára kellene redukálnia a kutyának, ami vagy immunitás kellene legyen, vagy gyógyulás, és utóbbinak szintén lehetnek módosítói, és ez egy önálló (gyógyító) forrás lenne. Itt ugye ki kellene számolni egy Y-t, ami a gyógyulás mértéke lenne. Ezután a kutya létrehozna egy önálló forrást, ami X-et sebezne egy célponton, és ennek megint lehetnének módosítói, akár pozitív, akár negatív irányba. Ezt szintén kiszámolnánk, és lenne mondjuk Z az eredmény, ekkora sebzést szenvedne el a célpont.
Ebben a verzióban, bármilyen jellegű is volt a sebzést (hideg, tűz, pure), abból a kutya villámsebzést generálna, ennek minden vonzatával. Ha nem célzó forrás volt, akkor abból célzó forrást csinálna, és ennek is lehetnek elágazásai.
És akkor nem tértem ki rá, hogy a kutya sebzésnullázásáról egy árva szó sincs a lapon...
A 2)-es verzióban egyetlen forrás jön létre, az ami a kutyát sebezné. Ez a forrás sebez meg egy másik célpontot. Nem kell háromszor számolni, három különböző esetleges módosítást (immunitást, bónuszt, stb) figyelembe venni. A kutyáról lepattant a sebzés, és eltalált valaki mást.
Még ha a korábbi döntésekből (Raia szent lovagja, Goulg császár, Oázisfészkelő) nem ez jönne, akkor is így kellene ezt mederben tartani, mivel így az egyszerűbb, és ezt a hatást írja le a lap szövege is.
Remélem, így már érthető.
|
Vannak alapvető hibák a kérdésben, de megpróbálom kitalálni, hogy mire gondolt a költő...
A szimbólum S képessége nem célpontot sebez, hanem az ellenfelet, vagy minden lényét. Ha tiéd a robotkutya, akkor abba nem tudsz vele lőni.
De most ezen emelkedjünk felül.
Lényeg, hogy ha sebzés éri a robotkutyát, és a sebzést növelő hatás van érvényben, akkor azzal mi a helyzet?
Először, ha van egy sebző forrás, akkor aki kell számolni, hogy mennyivel növekszik a sebzés mértéke. A Fagyorkán és a Szimbólum is +1-et ad ehhez. Viszont a robotkutya képessége nem egy sebző képesség. Csak annyit tud, hogy a sebzést nem ő, hanem egy másik célpont szenvedi el. Tehát a robotkutya "sebzés továbbítása" nem fog extra bónuszt kapni. Ebben a konkrét esetben ha 2 sebzést szenved el a kutya, akkor helyette valaki más elszenvedi a 2 sebzést.
Szerintem. |
A győzelem szempontjából nincs prioritása annak, hogy az miképpen történik meg.
Ha a két játékos kölcsönösen 0 Ép-re vagy az alá sebzi egymást, és a kör végéig nem tudnak gyógyulni, az eredmény döntetlen. A vázolt helyzet ugyanez a szituáció. A kör végén mindkét játékos vesztett/nyert, tehát az eredmény döntetlen.
|
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|